Druk reklamowy to proces drukowania i dystrybucji materiałów reklamowych, takich jak plakaty, billboardy, ulotki i broszury. Oprócz tradycyjnych metod druk cyfrowy jest również wykorzystywany w reklamie cyfrowej. Głównym celem druku reklamowego jest efektywne kosztowo i terminowe przekazanie pożądanej informacji grupie docelowej. Zwykle opiera się na technikach produkcji masowej, takich jak fotolitografia, druk offsetowy. Jakie rodzaje druku warto jeszcze znać?
Druk lateksowy – co musisz wiedzieć?
Producenci oferują dziś swoim klientom różnorodne technologie druku. Wśród nich druk lateksowy wyróżnia się i przyciąga szczególną uwagę. Ta technika druku jest w 100% ekologiczna i bezpieczna – jedno i drugie jest dobre dla zdrowia. Głównym składnikiem użytym do pracy jest mieszanina wody, żywic i pigmentów. Druk lateksowy charakteryzuje się doskonałymi parametrami technicznymi. Między innymi są odporne na promieniowanie UV i trudne warunki atmosferyczne. Druk lateksowy to nowoczesna technika druku wielkoformatowego. Może nanosić grafikę fotograficzną na podłoża o różnej fakturze i formacie. Nieograniczone możliwości pozwalają dostosować produkty do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Druk lateksowy charakteryzuje się niesamowitą precyzją i dokładnością. Pozwala to na drukowanie w wysokiej rozdzielczości. Tusze użyte do pracy składają się w 70% z wody, co czyni je całkowicie ekologicznymi i humanitarnymi.
Reklama magnetyczna
Jeżeli interesuje Cię ciekawa forma reklamy, to jesteś we właściwym miejscu – strona internetowa api.pl oferuje szeroki wybór mediów i podłoży do druku, atramentów oraz akcesoriów niezbędnych do produkcji materiałów reklamowych i druku na tekstyliach. W tym przewodniku omówimy reklamy magnetyczne. To stosunkowo nowa forma reklamy, ale już cieszy się popularnością. Nic dziwnego, ponieważ ma wiele zalet. Jest to reklama wykonana na bazie folii magnetycznej, którą z łatwością zmontujesz bez użycia kleju. A to nie wszystko, takie rozwiązanie jest również łatwo demontowalne, zapewniając wygodę i funkcjonalność. Przyjrzyjmy się bliżej, jaka jest zasada działania folii magnetycznej? Jest często używany do produkcji magnesów reklamowych, ale może być również używany do robienia wszelkiego rodzaju upominków, a nawet pocztówek. Folie magnetyczne to kompozyty proszku ferromagnetycznego i elastycznego materiału termoplastycznego. Celem materiału termoplastycznego jest związanie proszku ferromagnetycznego. Jest to również podstawa do ukończenia. Folie magnetyczne są dostępne w różnych rozmiarach i grubościach.
Druk cyfrowy
Druk cyfrowy staje się coraz bardziej popularny. To nowoczesna metoda, dzięki której możemy otrzymać materiały reklamowe i poligraficzne bardzo dobrej jakości w relatywnie atrakcyjnych cenach. Cały proces drukowania polega na stworzeniu obrazu na podłożu drukarskim na podstawie danych przesłanych za pośrednictwem komputera bez pośredników. Zaletą tego rozwiązania jest brak konieczności przygotowywania formularzy, które są nam potrzebne do druku offsetowego. Druk cyfrowy polega na odsłonięciu cylindra przymocowanego do tonera. Powstałe w ten sposób obrazy przenoszone są na papier zwykły, papier samoprzylepny, folię przezroczystą lub kolorową oraz wiele innych materiałów, natomiast w przypadku głowic wielkoformatowych atrament jest natryskiwany bezpośrednio na zadrukowany materiał. Druk cyfrowy to drukowanie w małych partiach.
Na czym polega druk solwentowy?
Druk solwentowy jest wykonywany przy użyciu organicznych farb rozpuszczalnikowych, które są nakładane na ogrzane podłoże zawierające PVC. Atrament wnika i wiąże się ze strukturą materiału, tworząc wysokiej jakości obraz, odporny również na uszkodzenia mechaniczne i warunki atmosferyczne. Zaletą rozpuszczalników są również stosunkowo niskie koszty druku, co jest szczególnie ważne w branży reklamowej. Do druku solwentowego wykorzystywany jest ploter atramentowy, w którym umieszczany jest atrament solwentowy. Bardzo różnią się od farb wodnych, głównie pod względem przyczepności, szybkości schnięcia, odporności na blaknięcie i trwałości. Istnieje kilka rodzajów druku solwentowego, które różnią się zawartością rozpuszczalnika, trwałością lub przeznaczeniem.