Budowanie marki osobistej to dość złożony proces. Chcąc osiągnąć sukces w branży konieczne jest świadome i w pełni przemyślane działanie, takie, które wywoła u odbiorców oczekiwany efekt i sprawi, że będą oni doceniać naszą aktywność oraz świadczone przez nas usługi.

Etapy budowania marki osobistej

Budowanie, jak sama nazwa wskazuje, jest pewnym procesem, który składa się z poszczególnych etapów. W przypadku budowania marki osobistej, wyglądają one następująco:
Określ problem, który chcesz rozwiązać za pomocą swojej działalności, pracy, usług. Zrób research rynku. Czy to, co oferujesz, faktycznie wzbudza zainteresowanie potencjalnych klientów?
Stwórz personę swoich klientów. Do kogo chcesz dotrzeć ze swoją usługą? Jakimi cechami wyróżnia się target, do którego chcesz dotrzeć? Idąc tym tropem, określ kanały, za pomocą których będziesz mógł komunikować się z klientami, a także język, jakim będziesz się posługiwać i będzie on przekonywujący, spójny, zgodny z Twoimi ideami, a zarazem oczekiwaniami potencjalnych klientów;
Zrób analizę SWOT. Określ swoje mocne i słabe strony, co pozwoli Ci zrozumieć, które obszary wymagają dokształcenia, doszlifowania. Przekonaj się czy masz cechy, które Cię wyróżniają? Być może jesteś charyzmatycznym mówcą albo masz dar przekonywania? Określ także ewentualne przeszkody, które mogą stanąć na drodze do sukcesu;
Wykonaj analizę konkurencji. Sprawdź, jak wiele osób na rynku świadczy podobne do Ciebie usługi, sprawdź ceny, kwoty, jakie obowiązują na rynku, przekonaj się, czym możesz wyróżnić się na tle konkurencji;
Działaj strategicznie. Każdy krok, który wykonasz powinien być przemyślany. W budowaniu marki osobistej nie ma miejsca na impulsywne decyzje, które mogą zburzyć to, co zostało wypracowane do tej pory. Czasami jeden nieprzemyślany wpis w mediach społecznościowych może przyczynić się do zburzenia opinii autorytetu w danej dziedzinie.

Budowanie własnej marki nie jest proste, jednak na rynku istnieje wiele firm, oraz doradców, którzy pomagają przejść przez ten proces, wskazują, jakie kroki należy wykonać, a o jakich możemy zapomnieć.

Explore More

Rośnie sprzedaż online w branży meblarskiej

2 października, 2019 0 Comments 0 tags

Sprzedaż mebli przez Internet ma coraz większe znacznie dla całej branży. Szczególnie duży wzrost zamówień online odnotowała Ikea, gdzie już 10 proc. wszystkich mebli jest sprzedawanych przez stronę www. Zyski

Czy warto otworzyć sklep internetowy?

założenie sklepu internetowego
1 września, 2020 0 Comments 0 tags

Jak pokazała sytuacja związana z epidemia koronawirusa, branża e-commerce to jedna z najprężniej działających i najbezpieczniejszych nawet w tak trudnych momentach. Sklepy internetowe wyrastała w trakcie epidemii koronawirusa jak grzyby

Certyfikat SCC. Czym jest i jakie są rodzaje.

certyfikat scc
22 lipca, 2020 0 Comments 0 tags

Przedsiębiorcy, mogą ubiegać się o otrzymanie certyfikatu SCC, który jest potwierdzeniem tego, że w danej firmie, przestrzegane są wszelkiego rodzaju obowiązujące standardy w zakresie bezpiecznej pracy pracowników i podwykonawców. W