Budowanie marki osobistej w 5 krokach

prezentacja na wykladzie

Budowanie marki osobistej to dość złożony proces. Chcąc osiągnąć sukces w branży konieczne jest świadome i w pełni przemyślane działanie, takie, które wywoła u odbiorców oczekiwany efekt i sprawi, że będą oni doceniać naszą aktywność oraz świadczone przez nas usługi.

Etapy budowania marki osobistej

Budowanie, jak sama nazwa wskazuje, jest pewnym procesem, który składa się z poszczególnych etapów. W przypadku budowania marki osobistej, wyglądają one następująco:
Określ problem, który chcesz rozwiązać za pomocą swojej działalności, pracy, usług. Zrób research rynku. Czy to, co oferujesz, faktycznie wzbudza zainteresowanie potencjalnych klientów?
Stwórz personę swoich klientów. Do kogo chcesz dotrzeć ze swoją usługą? Jakimi cechami wyróżnia się target, do którego chcesz dotrzeć? Idąc tym tropem, określ kanały, za pomocą których będziesz mógł komunikować się z klientami, a także język, jakim będziesz się posługiwać i będzie on przekonywujący, spójny, zgodny z Twoimi ideami, a zarazem oczekiwaniami potencjalnych klientów;
Zrób analizę SWOT. Określ swoje mocne i słabe strony, co pozwoli Ci zrozumieć, które obszary wymagają dokształcenia, doszlifowania. Przekonaj się czy masz cechy, które Cię wyróżniają? Być może jesteś charyzmatycznym mówcą albo masz dar przekonywania? Określ także ewentualne przeszkody, które mogą stanąć na drodze do sukcesu;
Wykonaj analizę konkurencji. Sprawdź, jak wiele osób na rynku świadczy podobne do Ciebie usługi, sprawdź ceny, kwoty, jakie obowiązują na rynku, przekonaj się, czym możesz wyróżnić się na tle konkurencji;
Działaj strategicznie. Każdy krok, który wykonasz powinien być przemyślany. W budowaniu marki osobistej nie ma miejsca na impulsywne decyzje, które mogą zburzyć to, co zostało wypracowane do tej pory. Czasami jeden nieprzemyślany wpis w mediach społecznościowych może przyczynić się do zburzenia opinii autorytetu w danej dziedzinie.

Budowanie własnej marki nie jest proste, jednak na rynku istnieje wiele firm, takich jak compania.com.pl oraz doradców, którzy pomagają przejść przez ten proces, wskazują, jakie kroki należy wykonać, a o jakich możemy zapomnieć.