Czym pobudzić organizm, jeśli nie kawą? 

17 sierpnia, 2021 0 Comments

O ile część osób nie jest w stanie wyobrazić sobie poranka bez wypicia filiżanki ulubionej kawy, tak inni zdecydowanie wolą unikać jej smaku i aromatu. Są też tacy, którzy niekoniecznie przepadają za posmakiem, który pozostawia, jednak tkwią w przekonaniu, że to jedyny skuteczny sposób na to, jak pobudzić organizm. Okazuje się, że istnieją napoje, które w działaniu przypominają małą czarną, ale w rzeczywistości mają z nią niewiele wspólnego! Nie wiesz ile czasu działa kawa? Wszystkie niezbędne informacje znajdziesz w naszym poprzednim artykule

Jakie może być zamiennik kawy?

Za najbardziej klasyczny zamiennik kawy uznawana jest zielona herbata. W związku z tym, że w składzie posiada teinę, działa pobudzająco. Dodatkowo regularne spożywanie tego naparu sprawia, że czujemy się zrelaksowani, a nasze samopoczucie ulega znacznej poprawie. Oprócz tego zielona herbata posiada szereg właściwości prozdrowotnych, m.in: 

  • pomaga oczyścić organizm z toksyn, 
  • przyspiesza przemianę materii, 
  • sprawia pracę wątroby, 
  • wykazuje działanie przeciwnowotworowe,
  •  pomaga zachować koncentrację.

Kolejną propozycją zamiennika kawy może być guarana. Napój ten od kawy różni się jednak tym, że energia uwalniana jest stopniowo przez cały dzień. Należy pamiętać jednak o tym, że dzienna dawka guarany powinna wynosić około 50-75 mg. Aby móc w pełni spożytkować jej działanie pobudzające, zaleca się wypijać ją w godzinach porannych lub popołudniowych. To doskonały sposób na to, jak pobudzić organizm! W sklepie internetowym teaverso.pl znajdziesz zarówno różne kompozycje smakowe zielonej herbaty, jak i guaranę!

Zielona herbata – ile pić? 

Jak już wiemy, jednym z zamienników kawy jest właśnie zielona herbata. Ile pić, aby móc z pełni cieszyć się z jej cudownych prozdrowotnych właściwości i działania pobudzającego? Przyjmuje się, że bezpieczne jest wypijanie 2-3 filiżanek herbaty dziennie. O tym, czy można wypić zbyt dużo zielonej herbaty, pisaliśmy tutaj. Podczas przygotowywania należy pamiętać jednocześnie o tym, aby parzyć ją nie dłużej niż 30 sekund. Co więcej, powinna zostać wypita w momencie, gdy jest jeszcze ciepła. W innym przypadku traci swoje wartości.